Förlåt

Måste börja med att be om ursäkt för den urusla uppdateringen. Jag har haft så mycket med jobb och skola nu så jag har inte hunnit uppdatera. Har ju inte ens lagt in en bild på vardagsrummet när det är färdigt, fy på mig! Mamma och pappa (och syster samt systerson) har varit här en hel helg och fått se hur vi har det. Det var på tiden! :)

När man bor i hus har man ständigt något att göra, men än så länge är det kul om än mycket med allt. F får dra det tyngsta lasset då han är den som är hemma mest på dagarna men det blir nog ungefär lika i slutändan. Planer på att göra om har man också i princip hela tiden. Har börjat med att föra in lite färg i vardagsrummet - turkost. Dock i små mängder. Tur man har familjen i Happis så man själv slipper åka till IKEA hela tiden. ;) Ett projekt som jag är väldigt sugen på att ta itu med är köket då min kära sambo kommit på den smartaste lösningen för hur vi ska kunna få lite mer plats i det. Det blir inte större, men det blir en till arbetsyta samtidigt som det ändå ska gå att sitta där, och även förvara saker. Denna mystiska grej kallas för köksö. ;) Får se när det blir av, garage till sommaren ligger väl högst upp på F's lista i alla fall. Och ja, det kan ju vara bra att ha samtidigt som tanken varit sådan redan från början. Köket får bli sen nångång vid tillfälle och när kontot tillåter.  Fram tills dess kanske jag (om jag har tur) får ett nytt matbord i alla fall. För det skulle vi verkligen behöva! Har siktat in mig på ett riktigt snyggt bord på EM (såklart) så jag hoppas verkligen vi hinner få tummen ur och köpa det innan dom hinner byta ut det. Alla som känner mig vet att det jag siktat in mig på ska det vara, annars blir det fel. Jag får en bild i huvudet av hur jag vill ha det och finns det inte, ja då går det inte.

Nu vet ni lite hur det ligger till. Ska försöka lägga in en bild på vardagsrummet i sin helhet inom en väldigt snar framtid. Tills dess kan ni få se vilket matbord jag siktat in mig på. (Bild lånad från EM!)


Ja, ni kan även få se ett snyggt kök som vi blev inspirerade av nu i alla fall.... (lånat från Roomservice)


(Tilläggas bör att vi aldrig kan få sådär stort kök, men lite kanske vi kan sno... ;)

/E


Kommentarer
Postat av: Emma

jepp det hade vi =) ska du se melodifestivalen ikväll?

2010-02-13 @ 17:38:45
URL: http://emmahjorth.blogg.se/
Postat av: Emma

okej nice de :) det skulle vara collt om ni skulle göra ett litet hål i väggen mellan köket och vardags rumet. Det kanske skulle vara hyfsat snyggt ;)

2010-02-13 @ 22:36:46
URL: http://emmahjorth.blogg.se/
Postat av: Emma

Nja men vi har ju redan så stor öppning så blir som ingen vägg kvar då :/

2010-02-14 @ 17:21:50
URL: http://emliisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0