Mr Lumberjack...

Jahapp, efter att ha gått och retat sig ett tag på att grenar från ett träd ligger och slår mot ena ladan, samt ger så mycket skugga på sommaren så att gräsmatta är obefintlig under trädet så togs idag beslutet att ta bort några grenar.
Sagt å gjort, ut med sågen, upp med stegen, och med grym finess togs några ordentliga grenar bort...men blev jag nöjd? Näe då, stog och beundrade mitt verk en stund innan det inte helt genomtänkta beslutet togs att fälla hela trädet. Mina trädfällningskunskaper ligger på ett minimum, men mitt självförtroende är alltid på topp så sågen startades och ett s.k "fällskär" påbörjades. Trädet måste ju falla åt rätt håll så det inte trillar på nån av ladorna.

Trädet står (än sålänge) mellan två lador, 6m mellan ladorna. Dessutom lutar det kraftigt mot en av ladorna....Redan här skulle samtliga varningslampor blinka, men så har vi ju det här med självförtroendet.

Stod då tillslut där, täckt i spån, med ett (i mina ögon) perfekt "fällskär"...nu skulle det ju "bara" vara att mata på med sågen och trädet skulle snällt lägga sig mellan ladorna.

RESULTAT NEDAN


(notera hur exakt jag prickade taknocken)


Här börjar jag inse att det var nog inte helt genomtänkt....


Kollar skadorna....blev inga, som tur var.


Så mitt livs första trädfällning gick ju relativt bra, en liten miss bara...nu börjar jag snegla lite mot björkarna mitt på tomten Ska bara kolla en grej med försäkringsbolaget först.....

/F


Kommentarer
Postat av: Micke

Haha! =p

2010-05-08 @ 22:59:10
Postat av: mamma ba

det gick ju bra trots allt. bättre lycka nästa gång

erland är sugen och komma och titta vad du gör.

kram.

2010-05-10 @ 10:09:30
Postat av: Emma

okej.. jo det vet jag men har hittat 2 lampor på ikea jag ska köpa till vardagsrummet och en golvlampa. Dom var billiga. sen en lampfot till williams nya lampa han fått.. :) rästen tar man som det kommer.. Kanske köper en matta från ikea, såndär som liknar ryamatta till köket..

2010-05-10 @ 10:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0